ira + aery

Daisypath Wedding tickers

Monday, April 25, 2011

Gaza in Plain Language—Revisited. Honoring the March to Gaza. Now on ...


disharekan oleh FB Wardina

video yang boleh mengingatkan kita semula
video yang boleh celik kan kita kembali
kita yang semakin leka-lalai-lupa-alpa
ataukah hanya buat2 buta-tuli
dengan apa yang terjadi di palestine
yang mungkin di fikiran kita
"..ah jauhhhhh kat sana tu, xkan jadi kat malaysia lah.."

aku teringat kejadian tahun lepas
semasa melawat taman tamadun islam @ Terengganu
sampai kat masjidil aqsa dan diberi penerangan oleh pekerja (gaya mcm ustaz)
tentang motif sebenar yahudi merampas tanah palestin
mmg bersemangat betul penerangan yang diberi oleh beliau

tapi tiba2 ada seorang member ckp
"diorang ni terlampau fanatik la.."
aku yang terkesima dan xjangka dengan kata2 itu terus speechless
memang sampai sekarang aku ingat dengan kata2 itu

wahai kawan,
cuba bayangkan jika rumah kamu @ rumah jiran diceroboh orang
oleh perompak dan sebagainya yang pastinya jahat-kejam
adakah kamu hanya akan melihat saja tanpa berbuat apa2?
tanpa rasa ingin melawan dan mempertahankan?
bukan kah kita umat islam? kita semua berSAUDARA?

sedih aku dengar kata2 itu
dan aku sedih kerana tak mampu nak balas kata2 kamu ketika itu........

No comments:

Post a Comment

nuffnang promo