ira + aery

Daisypath Wedding tickers

Friday, March 11, 2011

pg2 sudah lihat...

Assalamualaikum

pagi2 spt biasa aku mulakan rutin harian..bgun pagi-mandi-solat-siap2 ala kadar-brsolek kt ofis sj hahaha- kuar pi keje..skang aku kuar kul 7 pastu kalu awal dan kadang2 aku buat2 smpat aku singgah uni.ten beli sarapan..kat sini murah nk banding ngn cafe ofis aku..amik bihun/mee bodo je dah kena 2 hengget, belum letak apa2..

so macam pagi tadi, rutin berulang dan pas beli sarapan aku masuk kete tengok jam sudah 7.16..ini time punch kat aras aku awal 5 minit. tapi biasa ah mula lah aku kelam kelibut..lpas je simpang putrajaya terus aku pecut 110..oiii dah sama kelajuan kat highway bila nak balek kg..kejar waktu ni xkisah lah laju pun..'biar lambat asal selamat' tu dah ilang sbb kalu lmbt kang nk kna bg alasan tu aku nyampah..

tengah syiokk punya pecut..dari jauh nampah lampu merah berderet..ahh sudah, eksiden kah? itu msti perkara pertama terlintas kalu jalan selalu lancar tiba2 jamm..xpun polis kah?ape polis xde keje bt roadblock pg2 buta? bila dah dekat suma kete diarah ke lorong kiri, haku dah nampak ambulans..soheh eksiden..polis pun xde lg..bencinya kalu eksiden..serius aku xsuke!

mula2 aku nampak kete truck (ape ntah org pggl) duk lorong kanan skali..oke tak nampak lagi eksiden ngn apa..org2 pun biasalah mesti ada yg berenti tgok..duk amek gambar guna hp..ishhh xde keje betul depa nih! dan ada satu bas yg berenti tepi sambil lampu double signal tu mnyala..aku fikir kete truck td eksiden ngn bas kut.

dan biasalah kita ni mesti nak tengok punya lah..dah alang2 lalu kan msti nak tngok jgk..tapi sebaik saja aku pandang kanan balik, astaghfirullahala'zimm!! ngeri wehhh!! awat org ambulans xtutup je? aku xtau laki ke pompuan..aku rasa dah mati sbb org ambulans xbuat pe2 pun..depa jaga lalu lintas..mangsa tu tepi kete truck tapi agak ke depan..naseb la xnmpk muka..giler ahh!!ketaq lutut aku nk drive smpi ofis..aku agak mangsa itu tengah nak melintas jalan..siannya

ni la paling teruk aku tengok..sebelum ni aku penah tengok mangsa lebih kurang macam ni jgk kat highway elite..laki tu terbaring kat divider tgah2 highway tuh..dia bawak motor besar yg lengkap pakai baju dan berhelmet segala..jd xnmpak lah dia berdarah ke ape kebenda.

No comments:

Post a Comment

nuffnang promo