ira + aery

Daisypath Wedding tickers

Friday, October 28, 2011

lulus ke tidak?

aku dah mohon cuti raya haji 4 hari!
total dapat 9 hari!!
tapi bos aku tak luluskan lagi
dan pagi tadi
ada sorang bos tu cakap kat 1 bahagian
"..orang yang cuti raya haji ni untuk orang yg pegi haji jer.."
eh eh jeles pulak dia orang nak cuti lama2
nasib dia bukan bos haku
sebab dia memang terkenal dengan 
SUSAHNYA NAK LULUSKAN CUTI
malang sapa yang jadi anak buah dia
merana oke nak cuti2 nih

bagi aku la, situasi setiap orang lain2
apa ko ingat tiap2 bulan ke nak amek cuti lama2?
ada orang nak settle urusan anak la..itu la
isyh macam2 lah
bukannya pakai cuti dia pun yang dia tak bagi cuti sangat tu knp?
xpaham aku

dulu pernah aku attend satu kursus nih
fasi tu cakap lebih kurang macam ni
"..kalau boleh xpayah la balek kg tiap2 bulan jumpa mak ayah..
sebab duit minyak..duit tol kan mahal
cuba total semua tu dah brapa tiap2 bulan..?" katanya.
aku dengar dia cakap macam tu terus hilang respect aku
sedeyyy aku.. fasi tu pompuan oke
nak balek kg jumpa mak ayah pun tak boleh??
bagi aku laaa
biar laa anak2 nak balek tiap2 bulan jumpa mak ayah pun
selagi mereka masih hidup
mungkin entah2 tu last kita jumpa diorang..
siapa tahu kan
aku tau la fasi tu belajar sampai oversea nun
tapi ko tak payah nak perlekehkan anak2 yang nak buat baik
pernah dengar tak ustaz2 cakap
kita pandang muka mak ayah kita pun dah dapat pahala
apa la sangat dengan duit minyak tol segala tu...
bila diorang dah takde baru nak menyesal??!!

No comments:

Post a Comment

nuffnang promo