ira + aery

Daisypath Wedding tickers

Thursday, October 27, 2011

cerita semalam

assalamualaikum

semalam berjaya masak nasik hujan panas

memang panas aku kat dapur tu
 
 lengkap..
nasik hp+ayam masak merah+daging dendeng+acar
psssttt : acar tu tak menjadi
hahahahad0ii
acar yang senang tu plak tak jadi
#ntahapehakunih#
xpe makan gitu pun sodap

paling mencabar adalah daging dendeng
rasa macam nak hentuk kepala kat dinding!!
tapi yang penting incik tunang makan 3 pinggan oke
melampau...org mkn sepinggan je

 and masa tengah bersilat kat dapur
k.cbah mesej ajak pi tengok pak sedara kami
dia sekarang kat hospital kajang
kanser usus!!
kurussss dah pak sedara aku tu
dan lagi sedeyyy tengok keadaan hospital tu
hospital k.kangsar lagi better oke
serius!!
 
semoga pak sedara aku cepat sembuh
ahhh takut pulak aku ngan macam2 penyakit nih
orang sekarang muda2 dah dapat macam2 penyakit
dan sebab tulah islam galakkan kita selalu pi melawat orang sakit/orang meninggal
adalah tak lain tak bukan supaya kita insaf
hari ni aku melawat orang
esok lusa mungkin orang melawat aku pulak..
bila tengok orang sakit dan macam2 pesakit kat hospital tu
otomatik kita jadi insafkan
takut pun ye jugak

selalu dah aku remind diri sendiri
jaga makan!!!!! 
sebab apa??
penyakit2 tu sumanya datang dari pemakanan kitalah
jangan ikut sedap tekak je
tapi tulah sekejap je lah insafnya
susahnya lah hai...
##marah diri sendiri##

No comments:

Post a Comment

nuffnang promo