ira + aery

Daisypath Wedding tickers

Tuesday, November 1, 2011

bukan sensitiviti perkauman

dulu
masa belum bertunang dan sekarang pun
asyikkkkkkkkkkk la orang bertanya 
bila hang nak kawen?
bila ko nak kawen??
haa kan sama soalan tu

lalu diringi dengan penceritaan tentang diri dia yang dah kawen itu
contoh lazim;
"..anak aku dah nak masuk sepuloh orang nih.."
tak cukup ayat di atas
ditambahnya lagi
"..ko tengok aku ni, anak dah berderettttt
ko kawen pun tak lagi!! 
#bongkaksungguh!!#

patutnya kita ni org pompuan kena kawen muda2
patutnya ko kawen umur 23 then terus dapat anak...
patutnya yg tak kawen2 lg n tak payah la memilih sangat
patutnya begitu 
patutnya begini..."
dan bla bla bla bla bla

helo orang
apakata ko je jadi tuhan
supaya boleh ko atur hidup orang senasib macam aku ni
supaya senanglah untuk ko
buat apa yang SEPATUTNYA dalam hidup aku nih
khennnnn!!

yang paling lawak kat ofis aku
biar aku namakan dia A 
keje sampingan dia adalah
asyikkkkkkk menyibuk menanya
bila orang tu nak kawen
bila orang ni nak kawen
bukan aku sorang je yang selalu ditanya
budak2 single pasti tak terlepas
ikutkan hati aku yang jahat
rasa nak je aku tanya pada insan A
"..ko plak bila nak dapat anak???!!
kan dah lama kawen................."

 agak2 nya apa lah yang dia nak jawab....??

semua orang ada soalan sensitif oke
so please la faham
 tak guna ko tu belajar tinggi2 langit sekalipun
hatta belajar rendah kat bumi je ke
tapi bab common sense...
hancusss!!

No comments:

Post a Comment

nuffnang promo