ira + aery

Daisypath Wedding tickers

Friday, August 26, 2011

masak-masak Ramadan

hehehehehe
disaat orang lain dari awal puasa lagi dah upload gambar makanan berbuka
aku plak baru terhegeh2 nak upload jugak
di hari terakhir keje sebelum cuti
biasalah ai bujang kan
^__^

steamboat maeps
&
tutti fruti

dua makanan di atas bukan makanan untuk berbuka
ia adalah makanan untuk sambut puasa
;)


tapi banyak yang aku tak snap
tambah2 kalau berbuka kat luar
ini ajelah gambar yang ada

spageti carbonara daging cincang
pestime buat pakai susu full cream & cheese
dah was2 nak guna yg prego tuh

air grape & kurma & grape
haaaaa ada paham?

sup rangka ayam bersama ubi kentang
perghhh nama resepi bukan main panjang

di makan dengan bihun
ini gambar ehsan dari incik tunang..
giler penuh mangkuk..hagak2 ler
tau la sedap!!
memang aku bekalkan kat dia
rangka ayam tu dia yang beli kat pasar malam dengkil
saja suh aku masak (mengada2 kan..)
eh tapi kenapa aku tak pernah nampak orang jual rangka ayam pun??

ini sotong dan juga rangka ayam (lagi) goreng tepung
cer teka mana sotong dan yang mana rangka ayam?
kikikikikiki
ni incik tunang yang masak arr

ya Allah buruk giler puding karamel aku
sebabnyaaaaa AKU TAK TERBALIKKAN PUDING NIH
patutnya aku terbalikkan bagi nampak yang gula hangus hangit tuh
T_________T
tapi yang penting sedap
w/pun pestime jugak buat
guna resepi kat belog hot mama

lagi spageti carbonara dgg cincang bersama cili padi
edisi campak mencampak nak menghabeskan stok dalam peti
hijau itu adalah cili padi bukan sayur ye
orang pemakan pedas begini ler

dan last mungkin
semalam punya
KARI KENTANG
resepi tercipta sendiri tiba2 saja
sungguh namanya kari kentang atau kari potato
bukan giler kentang yang budak2 selalu cakap tuh
giler kentang yang mereka maksudkan adalah mungkin
i. giler best?
ii. giler cool?
iii. giler hebat?
dan lain2 lagi yang sewaktu dgnnya
...sian kentang telah disalah gunakan

alkisahnya petang semalam
balek ofis terus bumm bumm tido
sampai 6.45 pm!!
terjaga terus tengok jam
boleh plak aku ingatkan dah 6.45 am!!
dh pagi tp knp cerah sgt nih?
hahahaha
padan muka tido lagi petang2

dah tu terus solat asar
dan terus ke dapur
pikir apa nak masak
bahan2 yang ada ubi kentang+cili padi+pekasam+telur
takpe kita masak nasik dulu dan kupas kulit ubi kentang..
sambil kupas pikir nak masak apa ubi nih?
ingat nak buat sambal je tapi macam malas
dah settle potong2 ubi terus aku rebus bagi empuk sat
pastu tumis bawang2..
terus mata ternampak pek kari
haaa ting!!
maka terjadilah kari kentang
pastu teringat ada susu full cream
aku redha je letak dalam kari ganti santan
pastu letak bunga lawang..kulit kayu manis dah lupa nak letak
padahal ada je
kasi letak jugak blackpaper
letak garam
siap masak ngam2 orang azan
naseb sedap cukup rasa macam kari
w/pun guna susu full cream
makan pulak dengan pekasam
perrghhh!!

oh ya
incik tunang cakap kari kentang mmg wujud.
maksud aku di sini kari kentang sahaja xde campur ayam ke apa ke
mak sedaranya penah buat tp spesyel edisyen punya la
yang tu siap rebus pastu goreng mcm wedges
pastu baru buat kari
haa boleh cuba lagi pas ni

esok insyaAllah aku balek kg
tak sabar nak berbuka ngan mak ayah
berbuka ramai2....
:))


No comments:

Post a Comment

nuffnang promo