ira + aery

Daisypath Wedding tickers

Wednesday, September 21, 2011

tutup bukak tutup bukak

apa yang tutup bukak tutup bukak nih?
tutup bukak peti ais ke haper
bukan peti ais bukan
meh aku nak bebel meh

aku rasa terpanggil pulak nak tulis pasal retis (baca:artis)
pasal sapa lagi kalau bukan si rafidah aziz eh rafidah ibrahim
yang kapel ngn mamat sepah sepai tu
kecoh dia bukak tudung kat luar
means dia bertudung sebab nak berlakon je
kat luar bila dating ngan mamat, kuar ngan kawan2 free hair
maka berbondong2 lah manusia kata macam2
dah nama pun dia tu retis
sapa suruh kita agung2 kan dia?
bila wardina kata jangan jadikan artis sebagai idola
bukan main lagi ada segelintir kita melenting marah

bagi aku situasi macam ni berlaku kat sekeliling kita
contoh mudah..
cuba tengok kat ofis cukup la
boleh kata 99% bertudung di ofis tapi bila habis waktu ofis
tudung ntah ke mana
betul tak?

kenapa aku cakap lepas waktu ofis iaitu lepas punch kad..
sebab aku sendiri pernah nampak si minah bergelar ibu ni kat parking ofis
masuk kereta terus cabut tudung!!
panas ye kak w/pun ofis tu berekon

dan lagi satu
seorang minah ni penah cakap kat aku
bila ada xtvt diluar ofis yang ada orang ofis terlibat
cth mcm join lawatan, sukan and whatsoever
katanya dia xkan free hair
" xnak lah free hair depan org ofis.."
habis yang ko pi accept/add fb rakan ofis yang penuh dengan gambar ko free hair xpe pulak?!
nampak tak kebodohan manusia di situ?

so sama lah macam si rafidah ni
dia bertudung bila nak berlakon jerrrr
habis berlakon free hair lah dia, kan?

so, pleasa la jangan kita nak hairan yang amat sangat
orang biasa pun dah lama buat macam tu
bila retis buat macam tu, lagi kita nak hairan ka?
aiyaaa

No comments:

Post a Comment

nuffnang promo